Monday, February 18, 2019

با نگاهی به مقاله ـ گپی خودمانی در مورد انقلاب 57 ـ

نویسنده: سپیده همراز

این روزها که همه جا صحبت از وقایع حول و حوش بهمن 57 است و رفتن شاه و آمدن خمینی، بلند ترین صداها را البته از مرتجعین می شنویم. جمهوری اسلامی طبیعتا برای خودش هورا می کشد و با آمار و ارقام دستکاری شده و یا خارج از متن می خواهد ثابت کند که وضع از زمان شاه خیلی بهتر شده؛ سلطنت طلبان و «برانداز»های پروامپریالیست هم به اشکال مختلف و با کمک رسانه های گوناگون با نقش تصاویری غیرواقعی و خارج از زمان و مکان می خواهند بگویند قبلا بهتر بود و بی خود انقلاب شد. چه این ها و چه آن ها می کوشند گذشته را در خدمت حال و آینده بگیرند. یکی می خواهد رژیمش را حفظ کند، یکی می خواهد آلترناتیو ارتجاعی خودش را (که شمایلش خیلی هم روشن نیست) جا بیندازد.
این جا صدای کمونیست هاست که به زحمت شنیده می شود. ولی درگیر شدن با این نظراتی که از جانب چپ شنیده می شود مهم است. کلنجار فکری بین افراد و جریاناتی که آن موقع خواستند راهی به جز آن چه شد بروند اهمیت دارد و به خلاصی از شر این نظام ظلم و سود کمک می کند.

برای مطالعه ادامه مطلب روی نام این مقاله در ستون سمت راست کلیک کنید

No comments:

Post a Comment

به یاد رفیقی که چهل سال است گمنام مانده است

  در روزهای بهمن، هجوم خاطره ها بر نسل ما آغاز می شود. باید هم چنین باشد. چرا که آن خاطرات، با آتش شور و فلز شعور  در ذهن ما حک شد و از جوهر...